2014-05-09

בלוג ארכיטקטורת תוכנה בפייסבוק

Google Reader מת. כבר מזמן, בעצם.

חלק נכבד מהקוראים של הבלוג (כ 500 בערך) עקבו אחריו מתוך Google Reader.
כש Google Reader נסגר הייתה ירידה משמעותית בפעילות על ערוץ ה RSS (אני מקבל נתונים עליה מתוך שירות של גוגל שנקרא feedburner). אנשים נכנסים הרבה מאוד מ "direct link" מה שאומר שכנראה שיש להם bookmark שהם בודקים מדי פעם...

מה האלטרנטיבות ל Google Reader? חקרתי אז במרץ.
יש את Feedly ש"תפס" חלק נכבד ממשתמשי Google Reader (או כמה שירותים אחרים דומים), יש את טוויטר ויש את פייסבוק. אלו, כנראה, ערוצי מעקב התוכן העקריים שקיימים כיום. הפופולריות היא בסדר הפוך ממה שציינתי - כך נראה.





כבר מאז אני חושב לפתוח עמוד פייסבוק, אז עכשיו באיחור (אופנתי במיוחד) - זה קורה.
בעמוד הפייסבוק: (https://www.facebook.com/pages/Software-Architecture-Blog/793262500685552)
  • אפרסם את הפוסטים החדשים מיד לאחר שאשחרר אותם בבלוג. אני מניח שעבור קוראים רבים דרך זו תהיה נוחה מהערוצים הקיימים. 
  • אעבור על הפוסטים הישנים ואפרסם כמה מהם שנראים לי מעניינים וייתכן שחלק מהקוראים פספסו.
  • אולי אפרסם לינקים אחרים - אם אחשוב שהם ממש מעניינים.
אני מודה שיותר מעניין אותי להשקיע בכתיבה מאשר בהנגשה של התוכן, אחרת הייתי עושה זאת כבר מזמן...
את ערוץ המייל, אגב, פתחתי עבור אשתי - שקצת התעניינה על מה אני יושב כ"כ הרבה שעות, אולם מאז (להפתעתי) יש לו מספר לא מבוטל של משתמשים.

זהו. בתור משתמש פייסבוק כמעט חדש (אני בעיקר קורא שם בלוג של חבר שלי שעזב הכל וטס לטייל בעולם), ובכלל - אני פתוח לעצות והערות.


ליאור


6 תגובות:

  1. אנונימי9/5/14 21:52

    אם להודות על האמת, אני עדיין מעדיפה RSS, ומשתמשת בקורא עתיק על מחשב שולחני בשם feed reader. לאחרונה גיליתי אחד חדש שנמצא בפיתוח, Quite RSS. הם אפילו תיקנו את האופציה של צפיה בפידים מימין לשמאל.
    אני מקווה שהפידים ימשיכו לעבוד, כי אין לי רצון לאבד את הבלוג הזה, שגיליתי רק לאחרונה.
    שרה.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי שרה,

      הפידים והמייל ימשיכו לעבוד כרגיל - אל חשש :)

      ליאור

      מחק
  2. אני משתמש בשירות של theoldreader.com. שירות מעולה (לפחות באופן יחסי...) המזכיר את המראה הקודם של GoogleReader.
    אגב, כשגוגל סגרו את שירות ה-RSS, עברתי כאמור ל-theoldreader, ובדיוק באותו זמן השירות התחיל לקרוס פעמים רבות, כנראה בגלל שרבים הכירו בו כתחליף טוב לשירות של גוגל. בהמשך הם שיפרו את השירות והתחילו לגבות תשלום - רק על שימוש מרובה יחסית (לדוגמה, בהתאם למספר הערוצים).

    השבמחק
  3. אני עברתי ל twitter
    אתה לא רק מקבל את הפוסטים של כותב הבלוג אלא גם המלצות שלו על פוסטים אחרים
    יש תוסף לfacebook או ל twitter אני כבר לא זוכר שמעביר כל פוסט שאתה מפרסם בfacebook לtwitter שלך ככה
    שלא צריך להתאמץ הרבה .
    אני קראתי בזמנו בבלוג של google שהסיבה שהם סגרו את הreader זה מכיוון שהם רצו שאנשים יקבלו את התוכן דרך הרשתות החברתיות

    השבמחק
  4. מעדיף להשתמש בRSS ולא לדעת אם הגעת ל2048

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, שנייה. על 2048 דיווחתי רק בטוויטר, וזה חשבון אישי.
      חשבון הפייסבוק - הוא עבור הבלוג ולא יהיו בו דברים שכאלו.

      בכל מקרה, ה RSS נשאר כמובן :)

      ליאור

      מחק