2013-01-17

סקר קוראים 2013 - התוצאות


תודה לכל 101 הקוראים שנענו לבקשה וענו לסקר.

הנה התוצאות:


משמעות התוצאות:
  • האמת, התוצאות הפתיעו אותי במידה מסוימת - ועל כן אני שמח שהוא נערך. הרושם שלי היה שארכיטקטורה "תאורטית" וצד-שרת פחות מעניינים את הקוראים ודווקא צד-לקוח ומובייל הם הנושאים שבהם מתעניינים יותר (כמה פוסטים בנושאים אלו זכו להרבה מאוד כניסות).
  • תהיתי לעצמי במשך תקופה האם להעלות נושאים הקשורים לחברה בה אני עובד, SAP (חברה מעניינת, למרות התדמית המשעממת) ומערכותיה - וקיבלתי תשובה ברורה מהקוראים. @שני - אני מתנצל, אך אני כרגע שם בצד כל השקעה בכתיבה על מערכות SAP. אולי אכתוב איזה פוסט אחד להסביר "מה אני חושב שמעניין ב SAP".
  • שני נושאים שחשבתי כבר כמה זמן לכתוב עליהם הם JEE6 מול Spring/Hibernate ו node.js. אינני מתכוון לערוך סקר נוסף כדי לפלח את נושאי ה Server-Side השונים - אך אני מניח ש node מעניין אנשים הרבה יותר מ JEE ומצבה (פלטפורמה ותיקה ולא-רעה בכלל, לאחר שהוסרו ממנה כמה "גידולים סרטניים").
  • 101 קוראים שגם משתתפים (ב 4 ימים) - הוא pulse check חשוב מבחינתי עבור הבלוג. תודה!
  • כפי שציינתי קודם לכן, הסקר הוא אינפוט חשוב עבורי - אבל אני צופה שההשפעה שלו על תוכני הבלוג תהיה מידתית.
  • בכל מחשבה, רעיון או הערה, אתם תמיד מוזמנים להגיב (גם בלי קשר ל"סקר") או לחלופין לכתוב לי ישירות ל baronliorATgmail.com (אני נמנע לכתוב @ וכותב AT כדי לחמוק מ crawlers של כתובות מייל....)

ליאור

---------------


מבלי לשים לב, שנה חדשה התחילה.
השנה הקרובה בוודאי תהיה מעניית למדי גם בזווית ההתקדמויות הטכנולוגיות (ביג דאטה ואנליטיקס, ענן, ווב ומובייל ועוד...) אך גם בגלל שלאורך הזמן נתקלים בנושאים חדשים, אנשים חדשים, עניינים חדשים - גם בלי מהפיכות עולמיות.

אינני יודע על מה אכתוב בשנה זו, והייתי רוצה לבקש את עצתכם.
כמובן שהנושאים יושפעו מאוד מהנושאים בהם אתקל באופן אישי ומה שיעניין אותי, אך אני רוצה לתת גם לכם משקל בנושא זה.

אודה לכם אם תוכלו לענות על הסקר הקצר ולספר מה הנושאים שמעניינים אתכם במיוחד (אפשר לבחור יותר מנושא אחד).

אם יש לכם נושאים מעניינים אחרים - פשוט הוסיפו תגובה לפוסט.


תודה ושנה טובה,
ליאור


6 תגובות:

  1. לפני יותר מחצי שנה חיפשתי מידע על REST ומצאתי את הבלוג המשובח הזה, מאז אני קורא אדוק.
    חוץ מהטכנולוגיות עצמן, אני גם לומד ממך גישה של איש מקצוע ותיק.
    המון המון תודה!

    השבמחק
  2. אנונימי17/1/13 15:13

    אני מאוד נהנה לקרוא מהבלוג שלך .

    השבמחק
  3. אנונימי17/1/13 23:56

    בלוג מרתק.
    ממליץ :)

    השבמחק
  4. כמו "איש", גם אני חיפשתי מידע על REST (אומנם לפני כמה ימים ולא לפני חצי שנה) והגעתי לבלוג המופלא הזה, שחוץ מ REST כבר הספקתי לעבור על עוד מספר רב של פוסטים מעניינים.
    אומנם לא הייתי שותף לסקר, אבל אני חושב גם כן ששלושת המובילים בסקר הם גם המובילים שלי. אם להיות יותר ספציפי - בצד שרת הייתי שמח אם היו מאמרים על Node.js למתקדמים (וגם למתחילים שבינינו, למרות שכבר קיימים המון מקורות למתחילים באנגלית שפשוט חוזרים על עצמם), ובצד לקוח בדיוק מה שרשום בסקר עצמו - D3, TypeScript והייתי מוסיף (ושם דגש) את AngularJS שחזק מ BackBone.js (הפופולארי למדי) פי כמה מונים. בנושא של ארכיטקטורה כנראה (בטוח!) שכל מה שתכתוב יהיה מעניין ואין טעם להיות ספציפי. :-)

    בכל מקרה, הרבה תודה ושנה טובה!

    השבמחק
  5. ישראל20/1/13 16:08

    ליאור תודה רבה,
    אם תעשה סקר כמה אנשים מנויים לבלוג של בRSS יתכן ותגלה הרבה יותר מ101 קוראים...

    השבמחק